Мовна концептуалізація та категоризація знань: концептуальна і ціннісна картини світу.
Abstract
Формування знання ґрунтоване на процесах концептуалізації та категоризації – процесах конфігурування знань, що у межах діяльності суб'єкта емпіричного пізнання спирається на можливості сприйняття й охоплює цілісне уявлення про конкретний об'єкт.
Концептуальна картина світу (ККС) і ціннісна картина світу (ЦКС) постають складниками мовної картини світу. Закономірність їхнього співвідношення визначувана кореляцією процесів концептуалізації та категоризації, яким належить визначальна роль в описі пізнавальної діяльності та когнітивних здібностей людини.
Literaturhinweise
Біскуб І.П. Класична категоризація vs категоризація за родовою схожістю (розпізнавання і номінація форм). Сучасні дослідження з іноземної філології. Ужгород : ПП «Аутдор-Шарк», 2013. Вип. 11. С. 50-57.
Біскуб І.П. Лінгвістична категоризація: від Аристотеля до IMAL (Isolating-Monocategorial-Associational Language). Studia Philologica. 2015. №3. С. 11-18.
Боярская Е.Л. Категоризация как базовая когнитивная процедура. Вестник Балтийского федерального университета им. И. Канта. 2011. №2. С. 18-28.
Кириченко В.В. Наукова концептуалізація моделі становлення картини світу особистості у сучасному інформаційному суспільстві. Актуальні проблеми психології. К. : Видавництво «Фенінкс», 2018. С. 75–94.
Корнеева Т.А. Соотношение когнитивных процессов формирования национальной картины мира. Международный научноисследовательский журнал. 2015. №5–1 (36). С. 97–99.
Магировская О.В. Особенности концептуализации и категоризации мира в рамках когнитивной деятельности наблюдателя. Вестник Челябинского государственного университета. 2008. №21. С. 105–114.
Мацьків П.В. Мовна картина світу в контексті суміжних наукових понять. Науковий вісник ДДПУ ім. Івана Франка. Серія «Філологічні науки». Мовознавство. 2017. №7. С. 115–118.
Aarts B. Conceptions of categorization in the history of linguistics. Language Sciences. 2006. 28. P. 361-385.